Binbir gece özetleri


Geçen gün beyimle konuşurken ne kadar komik bir şey yaptığımı farkettim daha doğrusu o bana kahkahalarla gülünce anladım.

Bizim kız uzunca bir süredir masal veya kitap okuduktan sonra uykuya geçiyor. Kitap okurken baktım ki evdeki tüm kitapları teker teker sayıp, tekrar tekrar okutmaya çalışıyor, bundan vazgeçmeye karar verdim, yani kitapla uykuyu bağdaştırmaktan. Bari masal anlatayım dedim. Kırmızı başlıklı kız ve Pamuk Prenses ile başladım masal anlatmaya.

Tabi ki bu masallardaki şiddet, korku, kötülük gibi tüüüüm negatif öğeleri çıkarıp kendi yorumumu katarak anlatıyorum. Mesela Kırmızı Başlıklı Kız'da, kızcağız anneannesine giderken yolda kurt kardeşe rastlayıp onu da yemeğe davet ediyor, o yetmiyor tavşan kardeşle kuş kardeşi de davet ediyor. Ya da Pamuk Prenses kocaman sarayında ailesi ile yaşarken kocaman bahçeye yedi cüceler geliyor ve çok değişik oyunlar oynuyorlar falan filan diye gün içinde Ayda'nın yapıp da mutlu olduğu, güzel örnek teşkil edebilecek olaylar, betimlemelerle süslüyorum. Gel gör ki bunları da her akşam her akşam anlatmak, değişik bir şey eklemek yaratıcılık ve sabır istiyor. Bazen o kadar yorgun olup,çabucak uykuya dalmasını istiyorum ki masalları 2-3 cümleyle özetliyorum :P

Babasına bu akşam sen yatır dediğimde, masal anlatırken uykum geliyor çok uzun sürüyor deyince sırrımı paylaşıverdim onunla, e özet geçsene! Nasıl yani dedi, şöyle ki: Kırmızı Başlıklı Kız anneannesine yemek götürüken kurt kardeşe, kuş kardeşe ve tavşan kardeşe rastlamış, onların da karnı çok açmış, yemek var mı demişler. Kırmızı Başlıklı Kız anneannemin yemeği var ama size de vermek için ondan izin almam lazım demiş. Anneannesine gitmiş, sormuş, anneanne de izin vermiş. Hayvan kardeşleri de çağırıp hep beraber yemek yemişler. Sonra da uykuları gelmiş, uyumuşlar, burda da bu masal bitmiiiiiş. (Burda kilit nokta uyuduklarını belirterek masalı bitirmek :))

İşte böylece bir gecede 2-3 özet geçiyorum kızıma, Masalı bitirdikten sonra çabucak uykuya geçiyor. Ben mesut, o mesut yaşayıp gidiyoruz işte :) Masal anlatıyor muyum, anlatıyorum evet! Büyüyünce acaba bu özetleri ve yanlış kurguları farkedip bana sorar mı?

İmza:Hain Anne


2 yorum:

  1. Eveet çok hainsin... (^_^)
    Ama bırak da büyüyünce masalları okurken farklı şeylerle karşılaşınca o heyecanla okumaya devam etsin.. bildiği şeyi insan niye okusun ki.. hem bu masalları aklında tutamaz bence her akşam aynılarını anlatabiliyor musun????.... CiCi KaLL hehe.. (^_^)

    YanıtlaSil
  2. demek özet geçen sırf ben değilmişim sevindim:)
    gerçi ben özetlesemde uykum geliyo
    özetlemesemde:(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...