Bu çocuk kime benziyor?

Benzetmek hastalığı var bir de güzide memleketimizde. Bende de var bu hastalıktan. İlla bir bebeği birilerine benzeteceğim. Anası, babası, dedesi, ninesi olmadı halası, teyzesi,amcası,... uzaaar gider.

Bebeğim olmadan önce, bebekli dünyadan bihaber iken, fütursuzca yapardım bu işi. Bir bebek gördüm mü hemen bakar "ay şurası sana benziyor, yok yok burnu aynen babası" gibi arar tarar benzetecek bir taraf ve bir kişi belirlerdim. Bebekli insanlar alemine girdikten sonra gördüm ki bu iş, başka bir işmiş. Hassas ve kırılgan mevzuymuş. Bu benzetmelerden insanlar alınıp, kırılıp, darılabiliyorlarmış.

Ben hiç öyle olmadım. Hamileliğimden itibaren kime benzerse benzesin dedim(içimden de, dışımdan da). Hatta beyimle oturup bütün beğenmediğimiz fiziksel özelliklerimizi özetleyip ya bebeğimiz böyle olursa ne komik olur diye çooook geyik yapmışızdır. (Mesela benim Sabancı'lara özenen çıkık çenem, beyimin tombiş göbeği, benim koca totom, çarpık bacaklarım, beyimin gürbüz kaşları, .... ohoo bu liste de işte böyle uzayıp gidiyor :) ) Kızım genel olarak (%99 diyebilirim) babasına ve halasına benziyor. Karnımdayken çekilen ultrasonlardan böyle olacağını tahmin etmiştim ben (nasıl diye sormayın ultrasondan baba tarafına benzetmiştim işte, öyle bir göz var bende ultrasondan da öte :) ) Çok da mutlu olmuştum, kocamı da severim, görümcemi de :))

Şaka bir yana, kime benzerse benzesin, onun herşeyi benim için çok kıymetli, o olduğu için, Aydişkom olduğu için, bana göre dünyanın en güzeli.

Oysa eşine, eşinin akrabalarına benziyor diye hayıflanan, eğer böyle bir benzetme yaparsan kızan, üzülen öyle çok kadın var ki. Ya da tam tersi, kendisine veya kendi akrabalarına benziyor diye gururlanan..

İşte böyle insanları silkelemek ve şöyle demek istiyorum: kadın kadınnn, tabi ki kocana benzeyecek, sütçüye ya da tüpçüye benzeyecek hali yok ya!

Bebeğin kendine benzemiyor diye daha mı az seversin? Gözünün rengi için hayıflanacağına gördüğü için şükretmen gerekmez mi?

Hiç anlamıyorum, hiç de anlamayacağım, kime benzerse benzesin, tüm bebekler annelerinin dünyasının en güzeli.. Başka türlüsünü, hiç anlamıyorum...

12 yorum:

  1. Benimki karbon kopya gibi babaya benziyor, kısmen de babaanneye... Babaanneye daha da fazla benzeseymiş şık olurmuş hani, zira sarı saçlar, mavi gözler :))) Huyu bana benzer diye hayıflanırdık, eh beni mahçup etmemiş, ne kadar arıza huyum suyum varsa onu da almış ...Sonuçta , Olduğu kadarı ile çok ama çok tatlı, benim Dorikus'um o !

    YanıtlaSil
  2. hahahahaha ilahi peri, cok guldum yahu. ben de bir bezetme manyagi olarak tamamen katiliyorum :))

    YanıtlaSil
  3. Benim kızım da babasının ve halasının kopyası. Uykusuz kaldığında hemen şişen gözaltı torbaları, tüy gibi incecik ve azıcık saçları ve 3 parmak genişliğinde bir ayak başparmağı var ve ben hepsini de çok seviyorum. O büyüyünce biraz şikayetçi olacak ama ne yapayım, halasına yollarım artık. Ayrıca babası ve halası kendilerine benzediği için kızımı ayrıca çok seviyorlar farkındayım :)
    Bir arkadaşım da masmavi gözleri olan kızının gözlerinin yeşil olduğunu iddia ediyor. Kayınvalidesinin gözleri mavi, kendisininki yeşil :) Onlara giderken eşimi uyarıyorum gözler konusunda yorum yapmaması için :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de kızım bana benzesin diye düşünen bir anneyim ama bu benim onu daha az seveceğim anlamına gelmiyor tabi. Babasına daha çok benzedi o ayrı. Canım kocama benzedi diye üzüldüm mü hayır. Sevdiğim adama benzedi yaa bundan güzeli var mı? Hatta ben ona ''baba surat'' diyorum. Gözünün rengi için hayıflanacağına, gördüğü için şükret demişsiniz haklısınız Allah bana sağlıklı evlatlar verdiği için her zaman şükrediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Sen@, o ne tatlı dorikus ooo, yerim ben onu :)iyi ki babanneye benzememiş böyle çok tatlı (babanneyi tanıdığımdan değil de kumralı daha çok beğenirim sarışından ondan :) )
    Ortak, şşşşt diyorum sen anladın :)
    Çokbilmiş, işte ben o arkadaşın gibi düşünenleri anlamıyorum :(
    Umut, ben de kızıma babası kılıklı derim hep :) Sağlıklılar ya çok şükür gerisi boş :)

    YanıtlaSil
  6. Ben halayı gördüm güzellikte senle kapışır. Velhasıl farketmez kime benzediği Aydişkom çok tatlı.
    Sena bizimkiler bön bön bakarken Eren çapkını durumu değerlendirmiş galiba :)
    Benim oğlumun kime benzediği muallak o yüzden çok yorum yapamıyorum. İkimizin iyi huylarının bir karışımı olmasını temenni ediyorum...

    YanıtlaSil
  7. Nihancığım, oğluşun sana benziyor gibi geliyor bana ama babasını görmedik, Ayda nın babasını görene kadar bana benzetirler, onu görünce direkt ona benzetirler hep :)Oğluşun pek iyi huylu maşallah o yönden sana benzediği kesin :))

    YanıtlaSil
  8. kiz halaya, oglan dayiya benzermis diye duydugum icin ben de oglumun hep bizim tarafa benzeyecegini saniyordum,, ultrasonda gordugum ise kocamin kopyasiydi,, bir tane daha senden yapmisiz dedim esime,, ama onu sevip secen de ben degil miyim, oglum da ona benzesin mutlu olurum,, zaten en cok onun yuzunu goruyorum, herhalde ona benzeyecek,, belki de aynaya bakmaliydim hep bana benzesin diye,, :)

    YanıtlaSil
  9. yaban; sen de benim gibiymişsin ultrasondan anlamışsın kime benzediğini, ne göz var bizde ya :))

    YanıtlaSil
  10. vallahi sadece ben degil, ultrasonu yapan da 'babaya benziyor' demisti.. :) benzetiyoruz iste ne yapalim, "bu yuzu daha once nerde gormustum, bu burun bana tanidik geliyor, agzini kivirisi bile ayni",, diyordum ultrasona bakarken,,

    YanıtlaSil
  11. Bir de "kızma ama babasına benziyor" diyenler var. Niye kızayım ki sanki babası benim düşmanım:)))Sevdiğim adama benzesin tabi:)) Velhasıl ne yalan söyliyeyim halasına benzesin istemem:)))Benim doğurduğum çocuk bana veya babasına benzesin üçüncü şahıslara benzemesin:)

    YanıtlaSil
  12. Missredciğim, hmm sizin orda baba-hala benzemiyor demek ki, bizim burda fotokopi gibiler :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...